Co to jest content marketing?
Content marketing (ang. marketing treści) to doskonałe narzędzie do budowania trwałej relacji z klientami. Stanowi on odpowiednio opracowaną strategię marketingową, polegającą na tworzeniu oraz publikowaniu ciekawych treści. Agencje zajmujące się content marketingiem opracowują materiały, w atrakcyjny sposób przedstawiając informacje na temat usług oraz produktów. Są one jednak dużo cenniejsze dla czytelnika od standardowych treści promocyjnych. Poza częścią spełniającą walory reklamowe przekazują również wiele wartościowych informacji.
Jakie korzyści content marketing daje w praktyce?
- Polepsza widoczność strony w wyszukiwarce Google i wpływa pozytywnie na ruch na stronie.
Jednym z głównych zadań agencji zajmującej się content marketingiem jest polepszenie widoczności strony w wyszukiwarkach Google oraz zwiększenie ruchu na stronie. Im wyżej w wyszukiwarce znajdzie się nasza strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik (a tym samym potencjalny klient) na nią wejdzie.
- Zwiększa zaufanie klientów do marki.
Spośród profesjonalistów z branży marketingu zajmujących się treściami aż 96% przyznaje, że wykorzystywanie content marketingu przyczyniło się do zbudowania wiarygodności oraz zaufania klientów. Aż 90% z nich ceni walory edukacyjne treści bardziej niż przekaz promocyjny czy sprzedażowy [1].
- Podnosi prawdopodobieństwo dokonania zakupów.
Ciekawe, unikalne treści publikowane przez firmę sprawiają, że klienci darzą ją większym zaufaniem i chętniej decydują się na zakup oferowanych przez nią dóbr. Osoby, które zapoznają się z contentem tworzonym przez firmę, są nawet o 131% bardziej skłonne do podjęcia decyzji zakupowej niż osoby, które tych treści nie widziały. Ponadto nawet w tydzień od zapoznania się z tymi treściami prawdopodobieństwo zakupu u tych konsumentów było o 48% wyższe niż w przypadku drugiego typu konsumentów [2].
Jak stworzyć treści do content marketingu?
- Dobry tytuł to podstawa–odbiorcy najpierw widzą nagłówki, dopiero potem zapoznają się z treścią. Zbyt błahy, oklepany tytuł nie zachęci użytkownika do lektury. Zbyt skomplikowany i rozbudowany może obniżyć pozycjonowanie w Google.
- Mocny research–podstawą w tworzeniu marketingu treści jest zebranie wielu ciekawych informacji dotyczących opracowywanego tematu.
- Selekcja treści – oczywiście, dobrze jest mieć z czego wybierać, ale w tekście nie można zawrzeć wszystkiego. W content marketingu liczą się konkretne i unikalne treści. Ważne, aby były one dla odbiorców interesujące i wartościowe.
- Tworzenie–parafrazując „pisać każdy może…” – jednak jeżeli chodzi o powodzenie naszej firmy, zadbajmy o to, aby było to „trochę lepiej” zamiast „trochę gorzej”. Teksty mające pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach charakteryzują się odpowiednią długością zdań, akapitów czy nawet użytych wyrazów. Przed rozpoczęciem przygody z tworzeniem materiałów content marketingowych warto zaciągnąć rady u profesjonalistów np. agencji specjalizujących się w content
- Dystrybucja– kanały dystrybucji przygotowanych materiałów należy określić na początku opracowywania całej strategii content Miejsce rozpowszechniania treści marketingowych zależy od tematyki, zamierzonych celów oraz wybranej grupy docelowej. Od miejsca publikacji treści zależy również styl językowy, w jakim dany materiał zostanie stworzony.
- Monitoring efektów–działania content marketingowe – tak jak każde inne działania promocyjne należy monitorować w celu sprawdzenia osiąganych rezultatów. Bieżące kontrolowanie zainteresowania daną treścią może być kluczowe przy optymalizacji tworzonych materiałów np. pod względem ich tematyki sprawdzać należy, które z materiałów cieszą się największą popularnością.
Jakie są najpopularniejsze narzędzia content marketingu?
Nasza agencja w ramach usługi tworzy m.in. artykuły sponsorowane, teksty na blogi firmowe i strony WWW, a także treści do wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych: folderów, ulotek, mailingów, newsletterów.
Content marketing – dlaczego warto nas wybrać?
Posiadamy bogate doświadczenie w tworzeniu treści content marketingowych, ale przede wszystkim nasze działania zawsze opieramy na indywidualnie utworzonej strategii.
W celu uzyskania jak najlepszych efektów łączymy usługi z zakresu public relations i marketingu dzięki czemu kompleksowo zarządzamy wizerunkiem marki, umacniając jej wartość na rynku.
Izabela Radomska
Account Executive
Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami.
[1] Raport B2B Content Marketing, Benchmarks, Budgets and Trends – North America, 2019
[2] Raport How Content Marketing Impacts Purchase Decisions, Brand Affinity and Trust, 2017